جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۱۸ ب.ظ

درباره سايت

مشاوره کنکور تجربی

هر آنچه که برای موفقیت در کنکور تجربی بدان نیاز دارید...

مشاوره غیر حضوری

تصاوير برگزيده

بایگانی

پيوندها

شبکه های اجتماعی

دانلود رایگان دی وی دی های موسسات کنکوری

 مشاوره


این عنوان بسیار اغوا کننده است اما پیش از انجام دانلود رایگان چند سطر زیر را خوب بخوانید.

 

قانون کپی رایت

ویکی پدیا: حق نشر، حقّ تکثیر یا کپی رایت، مجموعه ای از حقوق انحصاری است که به ناشر یا پدیدآورنده یک اثر اصل و منحصربه فرد تعلق می گیرد و حقوقی از قبیل نشر، تکثیر و الگوبرداری از اثر را شامل می شود. در بیشتر حوزه های قضایی، حق نشر از آغاز پدیدآمدن یک اثر به آن تعلق می گیرد و نیازی به ثبت اثر نیست. به طور خلاصه، اگر کسی اثری خلق کنه (هر چیزی که توسط کسی ابداع، اختراع، کشف یا خلق شده باشه) مالک اون اثر محسوب می‌شه (به شرط اصل بودن اثر) و اگر کسی بدون اجازه و یا بدون ذکر منبع از اثر اون استفاده کنه، صاحب اثر حق این رو به صورت قانونی داره که اون شخص رو مورد پیگرد قضایی قرار بده. البته افراد می‌تونن مالکیت فکری و معنوی آثارشون رو به دیگران منتقل کنن یا اینکه حتی خودشون به افراد اجازه آزاد و بدون نیاز به ذکر منبع از آثارشون رو بدن که در این صورت دیگه حق پیگرد قانونی ازشون گرفته می‌شه. البته قانون کپی‌رایت در کشورهای مختلف یک تاریخ انقضا هم داره که توی بیشتر کشورها حدود ۵۰ تا ۷۰ سال هست و بعد از اون آثار از حمایت قانون کپی‌رایت خارج می‌شن و وارد مالکیت عمومی می‌شن.

 رعایت کپی رایت

مدت هاست که عادت کرده ایم آهنگ و فیلم را بریزیم روی دی وی دی یا فلش مموری و به دوستان و فامیل خود بدهیم، نرم‌افزارهای اوریجینال خارجی را  به خاطر گرانی نمی‌توانیم بخریم، عکس و فیلم و آهنگ را بدون توجه به همه چیز، از طریق بلوتوث، وای فای یا شبکه های اجتماعی برای یکدیگر به اشتراک می گذاریم، سایت دانلود فیلم و سریال و نرم‌افزار بسازیم، همیشه روی کامپیوترمان صدها فونت مختلف باشد و به راحتی از آنها استفاده کنیم، بسته‌های نرم‌افزاری پر از نرم‌افزارهای قفل شکسته داشته باشیم و غیره. سالهاست که ما همه چیز رو کپی می‌کنیم و به خالق آن آثار هیچ توجهی نداریم.

متاسفانه چند سالی است که دی وی دی های کنکوری هم درگیر این ماجرا شده اند مثلا عده ای این دی وی دی ها را خریداری می کنند و بعد به هر نحوی از روی آن تکثیر کرده و مجددا آن را در بازار با قیمت ارزان تر می فروشند، دسته ای هم وب سایت راه اندازی کرده اند و فایل های تصویری داخل دی وی دی ها را در سرور خود آپلود کرده با استفاده از تگ های تبلیغاتی دانلود رایگان و یا قرار دادن نمونه فیلم ها برای دانلود جذب مخاطب می کنند، مخاطب هم پس از ورود به سایت و دیدن لیست انواع اقسام دی وی دی های موسسات مختلف ترغیب به دانلود آنها می شود اما باید قبل از آن، اکانت ویژه دانلود خریداری نماید که البته هزینه آن در مقایسه با هزینه خرید آن دی وی دی ها بسیار ناچیز است. در هر دو مورد فوق کسی که اقدام به تکثیر و فروش غیر قانونی دی وی دی ها کرده بدون هیچ هزینه ای (و یا با حداقل هزینه) سود زیادی خواهد برد. این موضوع فقط مربوط به مجموعه های تصویری کنکوری نبوده و شامل کتاب ها و جزوه های کمک آموزشی نیز می شود. گاهی اوقات شاهد آن هستیم که جزوه فلان استاد به صورت کامل کپی و یا اسکن شده و برای فروش در بازار و یا برای دانلود رایگان در سایت ها (به منظور جذب مخاطب و بالا بردن آمار بازدید با مقاصد مالی) قرار می گیرد. حتی مشاهده شده که کل کتاب (بالغ بر 300 یا 400 صفحه) نیز اسکن و در قالب فایل پی دی اف در اینترنت پخش شده است.

 باید به خاطر داشته باشیم برای نگارش و چاپ کتاب های کمک آموزشی معتبر و همچنین تهیه مجموعه های آموزشی تصویری با کیفیت ویژه کنکور ، زحمات زیادی کشیده می شود و همچنین این فرایند نسبتا وقت گیر و هزینه بر است. پس سرمایه گذار انتظار دارد با فروش محصولات خود علاوه بر تامین هزینه ها سود هم ببرد. اگرچه ممکن است کیفیت برخی از دی وی دی های موسسات مختلف پایین باشد و یا قیمت محصولات برخی از موسسات دیگر بالا باشد ، اما هیچ کدام از آن ها دلیل نمی شود که ما آنها را کپی کنیم و یا کپی بخریم. چرا که این کار در ظاهر و به صورت مقطعی به نفع خریدار یا دانلود کننده است اما به مرور باعث نابودی موسسات و انتشاراتی خواهد شد که کار با کیفیت (کتاب کمک آموزشی، کتاب تست، دی وی دی و...) تولید می کنند. و  همچنین انگیزه و خلاقیت را در میان نویسندگان، مدرسان، ناشران و موسسات (به دلیل عدم بازدهی مالی) از بین خواهد برد. پس همان طور که در آینده از خود انتظار داریم که در شغل مان موفق بوده و در قبال تلاشی که می کنیم درآمد داشته باشیم و دیگران نیز به حقوق مان احترام بگذارند، بیایم خود هم به حقوق دیگران احترام گذاشته و نتیجه تلاش شان را ضایع نکنیم.


 اکنون چطور؟ آیا بازهم به دنبال لینک دانلود رایگان هستید؟

نظرات (۱)

  1. وقتی۱۰۰۰تومان نداشته باشی وکل زندگیت به این کنکورلعنتی بستگی داشته باشه اونوقت دیگه فقط داشتن یه منبع خوب برات مهمه وگناه وثوابش بی معنیه برات
    • پاسخ:

      به سایت http://sanatisharif.ir/ مراجعه کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه