جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۶:۴۲ ب.ظ

درباره سايت

مشاوره کنکور تجربی

هر آنچه که برای موفقیت در کنکور تجربی بدان نیاز دارید...

مشاوره غیر حضوری

تصاوير برگزيده

بایگانی

پيوندها

شبکه های اجتماعی

شرایط انصراف از تحصیل دانشجویان روزانه و شرکت مجدد در کنکور

 مشاوره

انصراف از تحصیل و دانشگاه از جهات مختلفی همواره مورد سوال بوده است. از مهم ترین جنبه های اهمیت قوانین انصراف از تحصیل و دانشگاه مجوز شرکت در کنکور سراسری ، خسارت و جریمه انصراف از دانشگاه و شرایط تحصیل مجدد دانشجو های انصرافی بوده است. از آنجایی که قوانین مربوط به انصراف از تحصیل و دانشگاه جزو آیین نامه های دانشجویی محسوب می شود و دسترسی به آن ها بسیار سخت است در این مقاله سعی کردیم موارد مهم قوانین انصراف از تحصیل و دانشگاه را شرح دهیم. همچنین از آنجایی که جریمه انصراف از دانشگاه معمولا با تغییراتی در طول سال های متوالی همراه بوده است در این مقاله قوانینی توضیح داده می شود که در حال حاضر سندیت دارند و اجرایی می شوند.

 

لزوم انصراف از تحصیل برای شرکت در کنکور سراسری مخصوص دانشجویان دولتی است"

 

 شرایط انصراف از دانشگاه برای شرکت مجدد در کنکور سراسری

اگر شرایط ثبت نام کنکور سراسری را مطالعه کرده باشید در آن از اجبار انصراف از تحصیل تا 30 بهمن برای شرکت مجدد در کنکور سراسری صحبت شده است. اولا باید ذکر کنیم که این اجبار صرفا برای دانشجویان دانشگاه دولتی روزانه است. به این معنی که اگر در کلیه مقاطع تحصیلی ) کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری (دانشجوی دوره روزانه هستید و قصد دارید در کنکور سراسری ثبت نام کنید باید تا زمان ثبت نام از دانشگاه انصراف دهیدمهلت انصراف برای داوطلبان ثبت نام کنکور سراسری 96 تا 30 بهمن 95 می باشد و فرم شماره 3 انصراف باید تحویل دانشگاه شود.


 برای قبولی در کلیه مقاطع دانشگاه آزاد لزومی به انصراف پیش از ثبت نام نیست 

 

جریمه انصراف از دانشگاه دولتی ، آزاد ، غیر انتفاعی و پیام نور و پردیس های خودگردان

جریمه انصراف از دانشگاه مقوله بسیار وسیعی است که با توجه به زمان انصراف و دلیل انصراف حالت های مختلفی را شامل می شود. در این قسمت صرفا به این توضیحات می پردازیم :
اگر قصد انصراف از دانشگاه دولتی را دارید و بعد از انصراف مجددا قصد آغاز به تحصیل در یک دانشگاه دولتی روزانه دیگر را دارید از پرداختجریمه انصراف از دانشگاه دولتی معاف هستید.
جریمه انصراف از دانشگاه شبانه ، دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیرانتفاعی 1.5 برابر شهریه ثابت می باشد.

جریمه انصراف از دانشگاه آزاد هم 1.5 برابر شهریه ثابت است ولی اگر بعد از انصراف از دانشگاه آزاد قصد آغاز به تحصیل در یک دانشگاه آزاد دیگر را دارید از پرداخت این جریمه انصراف معاف هستید.
جریمه انصراف از پردیس های خودگردان معادل پرداخت شهریه ثابت ترم های باقیمانده است که رقم بسیار قابل توجهی است بنابراین توصیه می کنیم قبل از انتخاب این دانشگاه حتما اطلاعات کافی درمورد پردیس های خودگردان (بین الملل سابق) و شهریه پردیس های خودگردان داشته باشید.

منبع:هیوا

نظرات (۲)

  1. سلام.من ترم 5 ارشد روزانه برق هستم. دو ترم مشروطی دارم و درخواست برای بازگشت به تحصیل دادم ولی نتیجه درخواستم شاید تا حدود یک ماه دیگه یا بیشتر بیاد. میخاستم بعد از اینکه نتیجه اومد انصراف بدم و کنکور ارشد سال بعد شرکت کنم. حالا اگه تا قبل از زمان ثبت نام کنکور سال بعد نتیجه درخواستم نیاد من میتونم واس کنکور ثبت نام کنم و وقتی نتیجه اومد انصراف بدم و کنکور شرکت کنم!؟! ممنون میشم جواب بدین خیلی ضروریه.
    • پاسخ:

      دوست عزیز ما صرفا در مورد کنکور سراسری مشاوره ارائه می کنیم و در مورد شرایط و قوانین کنکور ارشد اطلاعی نداریم.
  2. سلام .من متولد 74هستم.سال 92در کنکور شرکت کردم ولی انتخاب رشته نکردم اما سال 93در کنکور شرکت کردم و انتخاب رشته هم کردم و دانشگاه پیام نور قبول شدم ترم اول رفتم ولی ترم دوم مرخصی گرفتم و در کنکور 94شرکت کردم و دانشگاه روزانه قبول شدم.اما حالا از رشته ام راضی نیستم.(توی این مدت از معافیت تحصیلی استفاده میکردم).الان تصمیم دارم در کنکور 96شرکت کنم (هدفم قبولی در رشته پرستاری آزاد است.
    1آیا این امکان وجود دارد?
    2.برای قبولی در پرستاری آزاد هم باید از دانشگاه فعلی انصراف بدم تا بتونم در کنکور شرکت کنم?
    • پاسخ:

      با سلام، شرایط شما خاص است، بهتر است از سازمان سنجش تلفنی یا از طریق پیام جویا شوید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه