سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳، ۰۲:۰۴ ق.ظ

درباره سايت

مشاوره کنکور تجربی

هر آنچه که برای موفقیت در کنکور تجربی بدان نیاز دارید...

مشاوره غیر حضوری

تصاوير برگزيده

بایگانی

پيوندها

شبکه های اجتماعی

۲۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

سخنی با شما

 مشاوره انگیزشى


ضمن عرض تبریک و خسته نباشید خدمت تمامی عزیزانی که پس از یک سال تلاش و کوشش به نتیجه دلخواه شان رسیده، و سرانجام در رشته و دانشگاه مورد علاقه شان پذیرفته شدند. برای همه این دوستان آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم تا پایان دوره تحصیلات پرانرژی، با انگیزه و مصمم به کسب علم پرداخته و در آینده فردی مفید برای خود و جامعه شان باشند.


 خدمت آن دسته از عزیزانی که علی رغم تلاش شان به نتیجه مطلوب نرسیدند هم خسته نباشید می گوییم و امیدواریم با حفظ روحیه و انگیزه برای رسیدن به هدف شان کوشش کرده و مطمئن باشند اگر مسیر را درست بروند سال آینده موفق خواهند شد. این دوستان باید بدانند که یک و یا حتی دو سال پشت کنکور ماندن برای رسیدن به هدف های بزرگ تر هیچ اشکالی ندارد، و نباید نا امیدی و اضطراب را به خود راه بدهند. چرا که یک سال تلاش بیشتر برای رسیدن به ایده آل نشان دهنده فکری پخته و اراده قوی می باشد.

 

و اما به داوطلبینی که امسال وارد مقطع پیش دانشگاهی می شوند و سال آینده اولین کنکورشان را خواهند داد، اگر تا به امروز از فرصت طلایی تابستان حداکثر استفاده را کرده و با علاقه درس خوانده اند، یک آفرین و خداقوت عرض می کنیم. به این دسته از عزیزان اطمینان می دهیم تمامی این دقایقی که در تابستان به مطالعه مشغول بوده اند در زمان کنکور به یاری شان آمده و همچنین مسیر یادگیری شان در این چند ماه مانده به کنکور هموار تر خواهد بود. پس با همین انگیزه و انرژی تلاش کنید و بدانید موفقیت از آن شماست.


 

حرف آخر با آن دسته از بچه هایی است که سال های گذشته خوب درس نخواندند و برای بار اول و یا چندم در کنکور موفق نشدند، همچنین بچه هایی که سال آینده اولین کنکورشان را تجربه خواهند کرد اما در تابستان یا خوب درس نخواندند و یا اصلا درس نخواندند. دوستان خوبم اگر از همین امروز تصمیم بگیرید که برای کنکور آماده شوید، اگر با انگیزه و برنامه ریزی درست درس بخوانید شما هم موفق خواهید شد چرا که نزدیک به ده ماه فرصت دارید که زمان کمی نیست، پس به جای حسرت خوردن فرصت از دست رفته از زمانی که باقی مانده نهایت استفاده را ببرید. اما بدانید برای این که از سایران عقب نمانید و اهمال کاری گذشته را جبران کنید باید خیلی بیشتر تلاش کنید و زمان زیادتری به مطالعه بپردازید. اطمینان داشته باشید وقتی هدفتان را مشخص می کنید و تصمیم می گیرید با اراده و انگیزه برای رسیدن به آن تلاش کنید، دیگر چیزی به نام دشواری کار و سختی راه برایتان بی معنی می شود. پس شما هم می توانید سال آینده همین موقع به نتیجه دلخواه تان برسید.

کنکور سخت است یا آسان؟

 مشاوره انگیزشى


یافتن پاسخی برای این پرسش همواره یکی از بزرگ ترین دغدغه های دانش آموزان و داوطلبین کنکور بوده، هست و خواهد بود. اما آیا واقعا می توان پاسخی روشن برای آن یافت و یا همواره کلید این معما در پرده ای از ابهام باقی خواهند ماند. حقیقت امر این است که پاسخ پرسش فوق نسبی است. یعنی چه؟ یعنی میزان سختی یا آسانی کنکور سراسری به شرایط علمی داوطلب بستگی دارد. اگرچه که بررسی دقیق تاریخ کنکور سراسری نشان داده که گاهی سختی سوالات فراتر از سطح انتظار و استاندارد بوده و گاها آسان تر، اما این ها استثنا هستند و نمی توان به عنوان معیار درآیند. از طرفی اگرچه که قوانین فیزیک، ریاضی، شیمی و علوم طبیعی دچار دگرگونی نشده اند و متعاقب آن کتاب های درسی در طی سالیان تغییرات بنیادین زیادی نداشته اند، اما نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری( درجه سختی و آسانی شان) منطبق بر شرایط زمانی خود بوده و مقایسه دهه های مختلف با هم کار مناسبی نیست. چرا که در دهه های 50، 60 و حتی اوایل 70 خورشیدی، امکانات آموزشی و کمک آموزشی ( کلاس های کنکور در اقسا نقاط کشور، کتاب تست، کتاب های درسنامه دار، جزوه دبیران برتر، دی وی دی های کمک آموزشی و....) بدین حد نبوده و همچنین شمار داوطبین هم به این میزان نبوده اند. پس یک داوطلب کنکور سراسری در اواسط دهه 90 نباید انتظار سوالاتی در سطح دهه های گذشته را داشته باشد. ضمن این که سیر تغییرات سوالات کنکور سراسری همواره به سوی سخت شدن نبوده بلکه نحوه طراحی سوالات و نوع انتظار طراح سوال از نگاه یک داوطلب و برداشت آن از مطالعه کتاب های درسی، متفاوت شده است. به بیان بهتر طراح سوال دیگر صرفا حفظیات شما را مورد سنجش قرار نمی دهد بلکه فهم شما از مباحث و نوع نگاه داوطلبین را نیز می سنجد. پس اگر بگوییم کنکور سراسری بسیار مفهومی تر شده، فهم و تعمق بیشتری از داوطلبین می طلبد کاملا صحیح است. اما در باره این که  کنکور سراسری به صورت صد در صد و مطلق استاندارد است و نحوه سنجش آن عارى از هرگونه عیب و ایرادی است، نمی توان با اطمینان نظر داد.

 

شاید با خود بگویید بالاخره چه شد؟ آیا کنکور سخت است یا آسان و یا متوسط؟ آیا می شود در رشته و یا دانشگاه خاصی پذیرفته شد و یا صرفا" افرادی خاص با استعدادی خارق العاده می توانند در آن رشته ها و دانشگاه ها تحصیل کنند؟ اگر آسان است آیا می توان با باری به هر جهت خواندن و بدون برنامه ریزی موفق شد؟ خلاصه تکلیف چیست؟

ببینید دوستان، کنکور سخت نیست اگر برای آن برنامه ریزی داشته باشید، اگر با استراتژی مطالعه کنید ، اگر برای آن زمان بگذارید، اگر با آن ارتباط خوبی برقرار کنید و با علاقه درس بخوانید، اگر همواره امید و انگیزه داشته باشید. اگر همواره با اراده راسخ تلاش کنید و اطمینان داشته باشید موفقیت در کنکور هیچ میان بر و یا فرمول سحر آمیزی ندارد جز درست رفتن مسیر و کوشش فراوان.به شما اطمینان می دهم همیشه خواستن توانستن است، و اگر تصمیم بگیرید و اراده کنید، با یک برنامه ریزی درست و مطالعه صحیح موفقیت تان حتمی است. اصلا امکان ندارد که شما تلاش کنید و به نتیجه نرسید و دیگران بدون تلاش و کوشش به موفقیت برسند.

 پس اگر احساس می کنید کنکور با توجه به شرایط فعلی برای تان سخت است، شرایط خود را تغییر داده و صبورانه سطح خود را بالا بکشید و مطمئن باشید روز به روز بهتر از قبل شده و کنکور برای شما هم آسان خواهد بود.

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه